090513

Onsdag
Idag
har jag faktiskt varit flitig..tvättat fönster och bytt gardiner i köket..så nu har jag bara två rum kvar :)
Sen var jag i skogen med hundarna och Wilma bada som vanligt.så kul att se henne,för hon vet precis vart vi ska när vi närma oss skogen..då springer hon långt framför för att hinna så fort dom möjligt ner till vattnet :)
Lady vill inte bada ännu..hon tycker det är ännu för kallt,och jag förstår henne!
Har varit på banan ikväll med Sobbe,Evelina körde först ett heat på 2140. med sulky och det gick jättebra :) Han sprang jättefint! sen red hon monté på 1640
men hon insåg nog att det är att utesluta montén för Sobbe :( Han sätter av i galopp så fort det går lite fortare..så det vart nog 6-7 galopper där..för skulle han starta i montén på heldan här i Boden så blir det med garanterat en diskning och det är ju inte så kul..
Hon satsar nog på att ta monté på stor häst i stället,men det är ju några år dit!
Sen när vi kom hem så diska jag bort efter middan..och städade toaletten ordentligt..behövdes då verkligen!
Ska jobba i morgonnatt sen har jag tagit semester fre-lörd
Ska på dop på lördag i Lule,Hanna ska döpas som är min äldsta syrras pojk barn...
Ska faktiskt bli jätteskoj, för vi träffar inte dom så mycket..tyvärr!
Christoffers mamma Elisabeth(min syrra) dog ju i Cancer när hon bara var 36 år..
det är så himla orättvist att just hon skulle behöva få lämna oss..hon tog hand om oss yngre syskon när våran mamma dog,då var jag och min tvillingsyrra bara 7 år,ja det är verkligen orättvist :(
Men det ska bli kul att få träffa Christoffer och Maria igen :)
Här kommer en bild från ifjol å en mindre släktträff vi hade :)
Bilden föreställer Christoffer och Maria med sitt första barn Lisa :) Hanna var inte född här..
Och ni ska tro att Lisa är så lik Elisabeth när hon var i samma ålder :)


Kommentarer
Postat av: Maria

Det ska bli kul att ni kommer på dopet...vi brukar vara inne här på din blogg med Lisa och kika på hästarna, hon gillar verkligen hästar!

2009-05-14 @ 21:26:24
URL: http://www.mariastjarnoga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0