090510

Söndag
Idag har vi varit på travet med Sobbe,Evelina har ridit ett montéprovlopp.Fyra russ var med och de fick då stå efter vad dom hade för rek. Sobbe hade det bästa rek av dom så han fick stå på 1900 m..ganska långt vart det..den som stod på start stod på 1640m.
Evelina värmde inte Sobbe så bra så han var ganska så stel innan han kom in i travet,så det vart ju några galopper!
Men som sagt var det ju bara ett provlopp..
När de kom på upploppet så var ändå alla nästan i en klunga så det var ändå på bra distanser de stod.
Sobbe kom in som tvåa så det får man vara nöjd med fast änn han galoppera flera ggr..



Upploppet!




Ska in med honom igen på Onsdag så då får hon värma med sulkyn först..hoppas nån vill rida med henne då!
Kanske Sandra skulle rida Yre..
Tänkte ta med Donna men det var så blött efter allt regn så vi åker in med henne i morgon istället.

Ikväll har min syrra Maria från Harads varit förbi innan hon for och jobbade,hon frågade om jag ville följa med henne och gå i fjällen..vart jätteglad för självklart vill jag ju det,och då kan jag också ta med mig hundarna :)
Blir nog första helgen i Augusti..
Sen kom Johanna och Daniel med en mindre tv som Evve kunde ha i sitt rum..helt perfekt för man är inte alltid sams när man ska se tv :)
Så jag har hjälpt henne och städa upp lite i rummet så den skulle rymmas där!
Nu pratar hon om att hon vill ha ett tv spel :) får väl kolla på blocket om man hittar ett där!

Har också gått åska idag på eftermiddan!!
men efter det vart det jättefint ute :)
Hoppas nu det får vara lite sol så det får torka upp i de leriga hagarna!
Nu ska jag gå och se på tv och sen blir det sängen :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0