V75 Peabtravet

Dagen började med att vi steg upp kl 06 för att dricka kaffe,sen for vi till stallet och gjorde klart allt där
så vi skulle slippa åka dit ikväll.
Kom hem och gjorde oss färdiga för vi skulle vara där vid grindarna vid halv åtta :)
Ja vi var då inte först..var säkert 8-9 bilar som stod där före oss :)
De öppnar ju inte grindarna förrän 09.30 så vi gick in på stallbacken och satt där till 09 ungefär.
Passa på att hälsa på Ogge,och han verka då taggad där han stod i boxen :)
Evelina skulle vara med och förberada för invigningen som ponnykuskarna skulle hålla i.
Kom in med bilen och fick oss en bra plats :)
Blåste kallt hela förmiddan men vart lite bättre senare..men någon sol ville inte komma fram :(
Men det regnade då inte iallafall och det var då bra.
Hade med oss Lady och Wilma också,och Wilma hon är ju som hon är..hade henne lös hela tiden och hon gick där
och hälsade på folk och vart kliad :)
Mycket bra tävlingar var det idag.
Ponnyloppet som var kl 11.00 vanns av ett Solvalla ekipage Nicole Carlberg med ponnyn Celine
Karl-Oskar vart oplac men fick en bra tid..2.04 Så han var jätteduktig :)
Norrbottens Stora Pris vanns av Global Glide och Åke Svanstedt
som gav 600.000 kr i första pris
Jag och Johanna tippade en liten V75 rad..men inte fick vi vinna nåt :(
Sen när vi skulle gå hem.vi lämnade bilen på travet för det vart ju förståss att ta sig några öl :)
så började det spöregna..gissa om man var blöt innan vi var hemma!!
Och nu idag är min förkylning ännu sämre :(
När Tord skulle hämta bilen idag så stannade den efter några meter och ville inte starta...alltid
är det nåt med denna bil..så nu är det bara att lämna in den igen på verkstaden,och i vilken ordning sen
det har jag tappat bort :((
Nu vill jag verkligen ha en VOLVO,det är bästa bilen tycker då jag.
Så Johanna och Daniel fick skjussa jag och Evelina till stallet ikväll..
i morgon ska vi ta en promenad dit,hoppas bara det blir bättre väder fö idag har det bara regnat!
Här kommer lite bilder från igår..nu ska jag gå och se tv!


Invigningen av V75 ponnykuskarna från Boden


Karl-Oskar och Tonje


Vinnaren av Norrbottens Stora Pris Global Glide och Åke Svanstedt




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0