Torsdag 11 Juni

Idag har jag sovit till nästan tre..men fick jobba över i morse en halvtimme och det gör mycket när man har jobbat
hela natten och vill hem..morg.pers hade försovit sig!
Sen hem och byta om och hämta hundarna för att fara till stallet,men gick fort där för alla är ute på natten utom två.
Börjar bli sjuk känner jag..Gubben har varit sjuk nu några dar-förkylning
så han har smittat ner Evelina och jag :( Evve var tvungen att fara hem från skolan idag för hon mådde inte så bra.
Men hon måste då försöka gå i morgon när det är skolavslutning,och sen är det ju pressduellen på travet!
Blir att vi har Sofia på bete i Vittjärv i stället,blir ju nästan vid stallet så då har man mer koll på henne..blir med två hästar från grannstallarna,hagen blir ganska stor så de kan nog gå där fram till hösten :)
Har lånat tråd av syrran,annars hade vi nog fått köpa det...
Så Tack så mycket Yvonne för det :)
Kanske vi hinner släppa dom där i morgonkväll..
Skönt för henne,för nästa år ska hon ju börja starta så då blir det inte så mycket bete för henne...

De andra får gå på det bete vi har vid stallet är inte så mycket men räcker åt dom som tävlar.
Där får dom gå i två omgångar på 2 veckor i streck..
Joggis hade nog också kunnat gå på längre bete för han tävlar ju inget..men Evve vill ju rida honom hela sommaren
och jag vet inte om dom tar emot fler hästar i den hagen..men kanske hör med dom :)
Nu ska jag göra mig klar för jobbet!
Bye Bye

Sobbe som löshoppar!


Evelina och Joggis myser!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0