Härlig dag

090622
Idag känner man verkligen att det är sommar :)
Så varmt och soligt..
Evelina och jag for iväg till stallet halv tio för Kurt-Ove skulle komma och sko Donna kl tio..
När vi kom dit så låg Donna ner i hagen,hon märkte inte ens att vi gick in i hagen och tog kort på henne
men vaknade  efter ett tag när vi stått där och tagit kort på henne  :)

Strax efter vi kom dit då kom Ellen med sin moppe,de skulle ut med Sobbe och Joggis på en långtur.
När Kurtan hade åkt började jag och räffsa hagarna,och det är inte lite hö som är kvar från vintern när man haft
rundbalar...
Höll på med det i två timmar i streck då flickorna kom tillbaks efter turen :)

Evve och Sobbe,Ellen och Joggis

Sen så kom Malin Gyllenäs och skodde Sobbe,
du ska veta Malin om du läser min blogg att det är guld värt att du vill komma och sko våran
stjärna :)))
Vi har så duktiga hovlagare till våra hästar!
Sen när Malin hade åkt så åkte vi till Sofia där hon är på bete,hade med oss vatten och
smorde också in henne ordentligt för det är massor av insekter just där de går på bete..
Sofia är så social..kommer på en gång när man ropar på henne,och vill vara alldeles inpå en..


Efter vi kom tillbaks till stallet sen så fortsatte jag att räffsa i Donnas hage och Evelina for ut en sväng med
henne..hon for på ridplan och red,tog nåt foto på henne där :)



Se så fina de är :)
Hade också stallmöte kl sex så vi vart kvar tills dess..åt nudlar där i stallet,inte den bästa maten
men det går nån gång.
Var hemma kl sju då gjorde vi iordning för att äta surströmming!!
Var så himla gott..tror inte jag ätit så gott på länge :)
Hoppas nu att det blir lika fint väder i morgon,för nog har man blivit lite brun idag när man varit ute
i 9 timmar :)))
Godnatt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0