Tisdag 7 Juli

Igår då började vi att skura våra boxar i stallet,vi gör det varje år så vi håller efter det..iår var det också extra
mycket som var gnagt i boxarna..det är Donna som började i vintras sen har dom andra tagit efter..
Så det var extra mycket iår :(
Var sen på eftermiddan till Lule med min syrra Maria och handlade..hittade några linnen,shorts och vita byxor som jag
tänkt ha när vi åker till östersund.
Sen var vi och och hälsade på min tvillingsyrra Anita som bor på Bergviken,var inte så länge där för vi skulle och handla sen på Storheden.
Idag har vi fortsatt och målat i stallet,vart jättefint :) Men hur länge kommer det att vara så?! Undrar bara...
Ellen och Evelina for ut och red med Donna och Joggis menast vi målade,de var pigga bägge två :)
Sobbe har fått vilat sen tävlingen i fredags,har smörjt med liniment på hans knän emellanåt..Evve har också longerat
honom en dag.
Tänkte åka in med honom på Måndag och köra tillsammans med Amandah,han behöver ju ett snabbjobb innan Östersund,så vi får se hur han är i travet.
Verkar inte vara så många från Boden som ska ner dit..tråkigt..för ifjol var ju så många härifrån.
Vi ska då dit,och Amandah och hennes familj ska också dit,så det blir kul :)
Hoppas Evve och Amandha kan försvara NPTS där då..men det tror jag för bägge två har så fina hästar
att tävla med :)
Ikväll har vi ätit surtrömming!! Så gott :) till och med Evelina äter det..
Imorgon ska jag göra palt och då kommer min syrra Maria från Harads och äter innan hon ska och jobba på natten..
Johanna och Daniel kommer nog och äter också :)
Jag börjar ju och jobba i morgon efter mina två veckors semester..och ska jobba sju nätter!!
Känns inget kul..men går säkert bra bara man kommer sig på jobbet...
Här kommer lite bilder på våran nya hund Valle som Evelina tagit med sin kamera :)







Här har Evve lärt honom "vacker tass"



Kommentarer
Postat av: gunsan

jag är ju helt tagen av denna Valle..hur skön som helst...välkommen tbx till jobb kära kollega...jag går på semester och kommer igen när det börjat snöa ;-)

2009-07-08 @ 00:59:49
Postat av: matilda

ja det är tråkigt att det inte kommer ner så många från boden. förra året var det många och det var svin kul :D

själv blir jag hemma för det finns ingen plats för ems ner men jag önskar er lycka till!:D

2009-07-10 @ 14:35:17
URL: http://mmatildanordstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0